U KUNT ZICH VANAF VANDAAG AANMELDEN ALS NIERPATIENT OF NIERDONOR

Vandaag is officieel bekend gemaakt dat de Stichting Doneren En Transplanteren waar ik als vrijwilliger coördinator donoren was, de activiteiten heeft beëindigd.

Omdat er nog genoeg te doen is op dit vlak is de Stichting Doneer een Nier bij Leven opgericht. Deze stichting heeft hetzelfde doel, namelijk:

  • meer bekendheid voor nierdonatie bij leven
  • nierpatienten en nierdonoren verbinden met elkaar zodat de wachtlijsten korter worden
  • een vraagbaak zijn voor nierpatiënten en nierdonoren.

In verband met de AVG mogen wij niet persoonsgegeven meenemen van de ene stichting naar de andere. Als u al geregistreerd stond bij Stichting Doneren en Transplanteren, verzoeken wij u om u opnieuw in te schrijven bij de nieuwe stichting: Stichting Doneer een Nier bij Leven. 

Daarnaast staan we natuurlijk ook open voor overige nieuwe aanmeldingen van donoren en patiënten.

Email: info@doneereennierbijleven.nl

Met vriendelijke groet,

Rene (voorzitter)
Marianne (secretaris)
Manon (penningmeester)

8 gedachten over “”

  1. hallo allemaal
    ik ben een 48 jarige moeder van 3 volwassen kinderen
    en ik weet dat ik sins 2010 erfelijke cystenieren heb
    en sins 2020 weduwe ben mijn kinderen zijn helaas niet geschikt als donor en ik ben nu op dit moment al 3 x in de week aan het dialyseren
    mijn bloed groep is o negatief
    en ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen

    Beantwoorden
  2. mijn naam is arend hoek en ik woon in katwijk aan de rijn. en ik heb al eerder een berichtje naar jullie gestuurd dat ik een nier wil doneren maar daar heb ik nog nooit een reactie van jullie op gehad. dat vind ik wel heel erg jammerr

    Beantwoorden
    • Hallo Arend, ik hoop niet dat ik brutaal overkom maar misschien zou je mij kunnen helpen 🤞🏻
      Ff kort: ik (vrouw-55-getrouwd-3 dochters-2 klein kinderen) heb in februari 2026 de diagnose nierfalen gekregen en moest gelijk aan de dialyse 3 x per week. Mijn nieren zijn teveel beschadigd waardoor ik een donor nodig heb. Familie en gezin kunnen en of durven niet helaas.
      Bij zoeken naar meer informatie enzo kwam ik hier terecht en zag jouw bericht. Wie niet waagt dacht ik 🫣
      Ik hoop iets van je te horen.
      Vriendelijke groet van Diana Heuvelman-Weizenbach

      Beantwoorden
    • Er is geen maximum leeftijd voor het mogen doneren. Het gaat om de gezondheid en medische mogelijkheid om te kunnen en mogen doneren. Op deze website staat een overzicht met wlke bloedgroep van welke bloedgroep kan ontvangen

      Beantwoorden

Plaats een reactie